Wieshaid van Jezus Sirach 20
01Sums komt n terechtwiezen nait van pas,
dij den t swiegen der tou dut, is verstandeg.
02t Is beter terecht te wiezen as te bandiezen,
03dij veur n fout oetkomt, het ter gain schoa van.
04Dij mit geweld zien recht gelden loaten wil,
is as n eunuch dij n wichtje te noa kommen wil.
05Mennegain dij niks zegt, wordt veur wies holden,
mennegain dij mond in baaide handen het, moakt zok gehoat.
06Ain swigt omdat e gain weerwoord het,
aander swigt omdat e zien tied ofwacht.
07n Wies mensk dut t swiegen der tou tot zien tied ter heer is,
mor n domme proatjeboksem let zien tied verbiegoan.
08Dij der mor op lös revelt, het men n ofkeer van,
dij macht noar zok toutrekt, wordt hoat.
Wat is t goud om beraauw te teunen astoe terechtwezen wordst,
zo waistoe fouten veur te kommen.
09Mensk het sums gelok bie n ongelok,
en n mitvaler lopt sums op verlais oet.
10 Der binnen persènten doar je gain boat bie hebben,
en der binnen persènten dij dubbeld weerombetoald worden.
11 Hoog in eren wezen, kin vernedern brengen,
mor gounent steken noa vernedern kop weer in t èn.
12 Ain kocht n bult veur n beetje geld,
aander betoalt zeuvenmoal teveul.
13 n Wies man moakt zok al mit n beetje bemind,
vrundelkhaid van n onwieze is muite veur niks.
14 n Prezènt van n haalfmaal wordst nait beter van,
net zo min as dij van n ofgunsteg mensk.
Want hai geft t mit tegenzin,
zien ogen goan aalbegereg over ales rond.
15 Hai geft n beetje en het n bult te kommersietsen,
hai scheurt mond open as n omrouper.
Vandoag geft e te lain, mörgen wil e t weerom hebben,
zonent het men n ofkeer van.
16 Zo'n onwieze zegt: "Ik heb gain kammeroaden,
gainent is mie dankboar veur mien goie doaden."
Ze eten zien brood, mor spreken kwoad van hom.
17 Hou voak zellen n haile bult nait om hom lagen!
Wat e het, het e nait mit goie instellen kregen,
en wat e nait het, het veur hom gain betaikenis.
18 Beter dastoe oetglidst op vlouer as dastoe oetglidst mit tong,
zo kommen minne lu gaauw te valen.
19 n Vervelend mensk sprekt op t verkeerde ogenblik,
dij gain opvouden genoten het, dut nait aans.
20 n Spreuk oet mond van n onwieze wordt ofwezen,
hai komt ter nait mit op t goie ogenblik.
21 Mennegain is te aarm om te zundegen,
zien rust wordt nait steurd deur beraauw.
22 Mennegain dut zokzulm ondergang aan deur te grode beschaaidenhaid,
deur zok onverstandeg veur te doun, verrinnewaaiert hai zokzulm.
23 Mennegain dut oet te grode beschaaidenhaid zien vrund n touzeggen,
en moakt hom zunder reden tou zien vijand.
24 Leugens binnen n schandvlek veur n mensk,
dij gain opvouden genoten het, nemt ze aalgedureg in mond.
25 Beter n daif as ain dij aans niks dut as laigen,
mor mit aalbaaident lopt t verkeerd òf.
26 Leugender zien gedrag is nait eervol,
hai staait aaldeur veur schaande.
Hier kommen spreuken.
27 Dij wies is, brengt zokzulm al mit n beetje veuroet,
dij verstandeg is, het meerderman zien gunst.
28 Dij t laand beaarbaidt, moakt opbrengst groder,
dij gunst van meerderman het, gaait vrijoet,
ook as e onrecht dut.
29 Giften en goaven verblinden alderdeegs ogen van wiezen,
terechtwiezens holden ze tegen as n moelkörf.
30 Wat veur nut hebben verburgen wieshaid en n onzichtboare schat?
31 Laiver n mensk dij zien onverstand verburgen holdt,
as n mensk dij zien wieshaid beziedstopt.
32 Beter om aal mor deur en zunder opholden de Heer te zuiken,
as ain dij peerd ment en zien aigen levent nait in toom holdt.
|